Fixa Zoom-inspelning som inte fungerar

Efter att ett Zoom-möte spelats in och avslutats, startar en konvertering av inspelningen till en filmfil, något som oftast är en lång process. Ibland funkar inte konverteringen, vad gör man då?

Så gör du

  • Klicka på klocksymbolen Meetings som du hittar i Zoom-appen
  • Klicka på fliken Recordings
  • Klicka på den inspelning du vill konvertera (senaste ligger alltid högst upp)
  • Om knappen Convert finns på höger sida, så är det möjligt att göra om konverteringen. Klicka på Convert-knappen och vänta tills processen är klar.
  • Nu öppnas mappen där filmen ligger.

Så gör du (alternativ metod)

  • Starta ett nytt valfritt möte i Zoom och klicka på knappen Record.
  • Efter att Zoom spelat in en liten stund (det räcker med ca 10 sekunder) klickar du på Stop Recording.
  • Låt Zoom vara igång och ta dig till mappen där denna senaste ”testinspelningen” nu lagts.
  • Radera de inspelningsfiler du precis spelade in (radera alla ”Click to Convert…”).
  • Kopiera in de inspelningsfiler som inte fungerar in i denna mapp.
  • Avsluta Zoom – konverteringen gör nu ett nytt försök för de filer som inte fungerade.