Du behöver inte ha något Zoom-konto för att ansluta till någon annans möte. Däremot behöver du ha ett zoom-konto för att starta egna möten.
Kontot skapas vid inloggning
Ditt Zoom-konto skapas när du loggar in på https://hkr-se.zoom.us/signin
Du använder ditt vanliga användarnamn och lösenord även här.
Om du har loggat in på Zooms amerikanska sida (zoom.us) och registrerat ett gratiskonto där med samma mejladress, måste du först radera det kontot innan du kan skaffa dig ett fullvärdigt konto utan begränsningar hos HKR.
Starta nytt möte på hemsidan
Efter att du loggat in på https://hkr-se.zoom.us/signin klickar du på HOST A MEETING (se bild ovan).
Starta nytt möte med Zoom installerat på datorn
Du hittar Zoom genom att klicka på Windows-ikonen och sedan skriva ”zoom”. Starta appen och klicka sedan på den orangea knappen för att starta ett nytt möte.
Har du inte Zoom installerat?
Se sidan Ladda ner Zoom.