Eget konto i Zoom

Du behöver inte ha något Zoom-konto för att ansluta till någon annans möte. Däremot behöver du ha ett zoom-konto för att starta egna möten.

Specifikt för Högskolan Kristianstad

Länkar med hkr-se gäller anställd/student på Högskolan Kristianstad.

För dig som tillhör annat lärosäte, gäller andra länkar.

Kontot skapas vid inloggning

Ditt Zoom-konto skapas när du loggar in på https://hkr-se.zoom.us/signin
Du använder ditt vanliga användarnamn och lösenord även här.
Om du har loggat in på Zooms amerikanska sida (zoom.us) och registrerat ett gratiskonto där med samma mejladress, måste du först radera det kontot innan du kan skaffa dig ett fullvärdigt konto utan begränsningar hos HKR.

Starta nytt möte på hemsidan

Starta ett nytt möte på HKRs zoom-hemsida

Efter att du loggat in på https://hkr-se.zoom.us/signin klickar du på HOST A MEETING (se bild ovan).

Starta nytt möte med Zoom installerat på datorn

Starta nytt möte med Zoom på datorn

Du hittar Zoom genom att klicka på Windows-ikonen och sedan skriva ”zoom”. Starta appen och klicka sedan på den orangea knappen för att starta ett nytt möte.

Har du inte Zoom installerat?

Se sidan Ladda ner Zoom.